LV

The Locals: studenti būvē tiltu starp mājražotāju un pircēju

 

Par radošumu runāt ir līdzīgi kā izdejot arhitektūru, – Stockholm School of Economics in Riga (SSE Riga) pasniedzējs un izglītības aģentūras NotPerfectEducation dibinātājs Fions Dobins (Fionn Dobbin) mēdz atbildēt uz jautājumiem par radošuma veicināšanu. Labprātāk viņš par to runā ar praktiskiem darbiem – kopā ar saviem studentiem Fions ir izveidojis universālu mārketinga platformu, kas nelieliem lauksaimniecības produktu mājražotājiem ļaus efektīvāk nokļūt pie saviem pircējiem.

Katram produktam radīt savu zīmolu būtu sarežģīts un laikietilpīgs process, tāpēc dzimusi ideja par vienu „jumta“ zīmolu visiem ražotājiem, ko katrs ražotājs papildina ar sava produkta nosaukumu, izcelsmi un citu informāciju. Dēvēts par The Locals, šis zīmols tapis, studentiem sadarbojoties ar NotPerfectEducation – sociālā biznesa aģentūru Grameen Creative Lab. Ikviens mājražotājs ir aicināts pievienoties šai kustībai.

 

“Produktiem ir lieliska kvalitāte. Tie ir pārāk labi, lai tā arī paliktu nevienam nezināmi,” stāsta Fions. Latvijas laukos saražoto viņš iepazinis pirms pāris gadiem, kad mājražotāju produkcijas apjoms bija jau ievērojami pieaudzis, reaģējot uz ekonomiskās krīzes laikā trīskārt augušajiem bezdarba rādītājiem. Cilvēki varētu ar šiem produktiem nopelnīt vairāk, taču tam vajadzīga pārdomāta komunikācija, pievilcīgs zīmols un mūsdienīgs iepakojums. Šīs lietas tiek mācītas SSE Riga studentiem, un viņu pasniedzējam Fionam – sociālā biznesa idejas popularizētājam – bija skaidrs, ka to ir iespējams apvienot. “Mēs kļuvām par bezmaksas konsultantiem nelielajiem ražotājiem, kas šādi var izlauzties pie pircējiem. Savukārt studentiem tā ir lieliska iespēja izmēģināt, kā šīs lietas patiesībā strādā,” stāsta Fions.

 

SSE Riga ir plaša pieredze uzņēmējdarbības veicināšanā,  NotPerfectEducation ir izglītības plānošanas aģentūra, kas attīsta mācīšanās pieredzi uzņēmumiem, organizācijām un akadēmiskajām institūcijām.

 

Fions ir pārliecināts, ka The Locals mārketinga platformai ir potenciāls visā pasaulē – viņš ar to jau iepazīstinājis uzņēmējdarbības augstskolas Brazīlijā, Vācijā un Francijā. Vasarā Fions Rīgā iecerējis rīkot vērienīgu sociālās uzņēmējdarbības festivālu, kur The Locals tiks prezentēts plašākai sabiedrībai, un pēc tam pirmie produkti ar jauno zīmolu jau būs nopērkami Latvijas veikalos.

 

EN